Quina documentació he d'aportar?

Documentació comuna: 

  • DNI o NIE vigent de la persona sol·licitant i de totes les persones que formen la unitat de convivència.
  • Llibre de família, si escau.
  • Padró i/o certificat de convivència.
  • Informe socioeconòmic emès pels serveis socials municipals d’atenció primària o pels serveis especialitzats sobre la situació de la unitat de convivència.
  • Conveni o sentència judicial de separació, en què consti informació relativa a la tutela dels fills i a l’assignació de l’habitatge, si escau.

Documentació econòmica: 

  • Declaració de l’impost de les persones físiques (IRPF) corresponent al període impositiu immediatament anterior. En el cas de persones treballadores per compte propi, s’ha d’aportar l’última declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques trimestral o la declaració de l’últim exercici fiscal.
  • Informe de vida laboral de la persona sol·licitant i de totes les persones en edat laboral que conviuen.
  • Contracte laboral i les tres últimes nòmines, prèvies a la sol·licitud, de la persona sol·licitant i de totes les persones en edat laboral que formen la unitat de convivència.
  • En el cas de persones en situació d’atur, resolució o certificat de la prestació que especifiqui l’import i el període de cobrament.
  • En el cas de persones beneficiàries d’ajudes, prestacions o pensions, certificades o resolució que acrediti la percepció d’una pensió o ajuda emesa per l’INSS o per l’òrgan gestor que detall l’import i el període de cobrament.
  • Extractes bancaris dels últims 6 mesos de tots els comptes que siguin titularitat de qualsevol dels membres de la unitat de convivència.

Documentació relativa a la pèrdua d'habitatge: 

  • Per procediments d’execució hipotecària: notificació judicial d’execució, sentència judicial o una altra documentació relativa al procediment judicial. Per les situacions de dació en pagament, acord o document acreditatiu de lliurament de l’habitatge.
  • Per procediments de desnonament per impagament de lloguer, per extinció del termini  legal o contractual o judici verbal per precari: document acreditatiu de la data de llançament.
  • Per acords o pactes extrajudicials: document acreditatiu de l’acord signat per les parts amb expressa indicació sobre la condonació del deute.

Documentació relativa a la situació d’emergència econòmica i social de la unitat de convivència:

  • En casos de violència masclista, així com en situacions de violència familiar i en l’àmbit social o comunitari s’acredita a través dels mitjans previstos en l’article 33 de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.

Per a situacions de persones emparades en el Pla de Protecció Internacional de Catalunya, la demanda justificada de la Direcció General d’Immigració o l’informe social emès per l’esmentada Direcció o per qualsevol altra administració competent en la matèria.

  • El pla de treball elaborat pels serveis socials bàsics municipals en els supòsits d’unitats de convivència que no disposin d’ingressos econòmics o per les situacions derivades d’entitats de la Xarxa d’habitatge d’inserció social o assimilables.
  • En els casos de situacions previstes en l'article 3. k) del Reglament de la Mesa, s'ha d'aportar l'acord de Junta de Govern Local, decret d'Alcaldia o decret de regidor/a o qualsevol altra resolució dels ens locals que justifiqui detalladament la situació de vulnerabilitat de la unitat de convivència sol·licitant.
  • Informes mèdics que acreditin la situació de persones reconegudes com a pacients crònicso afectades per malalties greus que resideixen en un habitatge sense condicions higièniques o de salubritat adequades que agreugen l’estat de salut.
  • Informe emès pels serveis tècnics de l’Ajuntament que detallin les patologies o deficiències de l’habitatge i les afectacions de condicions d’habitabilitat, seguretat, higiene o salubritat.
  • Ordre de desallotjament per ruïna imminent.
  • En casos de situacions de persones sense llar i víctimes d’assetjament immobiliari, aquesta situació s’acredita a través de l’informe social.
  • Altres informes o certificats oficials que acreditin qualsevol dels requisits específics.
Darrera actualització: 11.12.2024 | 13:37
Darrera actualització: 11.12.2024 | 13:37