Tant si el vostre habitatge no disposava de cèdula d’habitabilitat prèviament, com si aquesta ja no és vigent, per tal d’obtenir una nova cèdula caldrà que us adreceu a un arquitecte o arquitecte tècnic per tal que us faci un certificat d’habitabilitat / idoneïtat de l’habitatge i seguir els tràmits necessaris per obtenir una nova cèdula d’habitabilitat per als propers 15 anys.
La cèdula d’habitabilitat de segona ocupació es refereix a habitatges que ja existeixen.
La sol·licitud es realitza preferentment de forma telemàtica, per part del tècnic que certifica, a través de l’oficina virtual del seu respectiu col·legi professional i el tràmit específic a la seu del Gencat.cat, o per part del sol·licitant, a través del tràmit específic del Gencat.cat, adjuntant el número de tràmit col·legial que li faciliti el tècnic, o el respectiu certificat d’habitabilitat o idoneïtat signat electrònicament pel tècnic que certifica, i la resta de documentació requerida segons cada cas.
Excepcionalment, també l’interessat la pot presentar presencialment, amb la sol·licitud, la resta de documentació requerida segons el cas, i el número del tràmit col·legial que li faciliti el tècnic que emet el certificat d’habitabilitat o idoneïtat.
Aquest tràmit té una taxa associada per part de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya:
Queden exclosos del pagament de la taxa els propietaris sotmesos a un procés de dació en pagament.
El termini per rebre l’atorgament o denegació de la cèdula sol·licitada és de 30 dies hàbils a partir de la data de recepció de tota la documentació completa.