Documentació que cal aportar

  • Informe social emès pels serveis socials municipals d'atenció social primària o especialitzada sobre la situació de la unitat de convivència.
     
  • Llibre de família, si escau.
     
  • Sentència judicial o conveni de separació o divorci, si escau.
     
  • Les tres últimes nòmines prèvies a la presentació de la sol·licitud. En el cas de no poder aportar la/les nòmina/es perquè encara no se'n disposa, el contracte de treball. En el cas de treballadors per compte propi, la declaració trimestral d'IRPF corresponent.
     
  • Contracte de lloguer, de cessió o de sotsarrendament a nom seu. En el cas que els efectes del contracte siguin a partir de l'1 de juny de 2013, caldrà acreditar el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans; la Llei 13/1996, de 29 de juliol, del registre i el dipòsit de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes, el seu reglament, i altres disposicions concordants. L’import del lloguer que ha de pagar la persona sol·licitant de la prestació no pots superar els 900€.
     
  • Documentació acreditativa del procés de desnonament per manca de pagament, per expiració del termini legal o contractual, per execució hipotecària o per altres processos reconeguts en què s'hagi perdut l'habitatge amb títol legal, com en els casos de dació en pagament.
     
  • El document de lliurament de claus, el document acreditatiu de la data del llançament judicial, l'escriptura de dació en pagament o altres documents vàlids en dret per acreditar la data en què es deixa l'habitatge.
     
  • Documentació acreditativa d'haver pagat tres mensualitats del lloguer o sis quotes hipotecàries de l'habitatge anterior, si no queda prou justificat amb la documentació del procés corresponent.
     
  • Tots els rebuts de lloguer pagats de l'habitatge pel qual es sol·licita l'ajut, fins a la data de la sol·licitud. 
     
  • Sol·licitud de transferència bancària per poder realitzar el pagament de la prestació a nom de la persona sol·licitant, signada per aquesta i amb la diligència de conformitat de l'entitat bancària o document acreditatiu del compte bancari de la persona sol·licitant (Model 1).
     
  • Documentació acreditativa de les despeses de fiança i d'accés a l'habitatge.
     
  • En les situacions de violència masclista, en qualsevol de les formes i dels àmbits establerts, la documentació que ho acrediti amb algun dels mitjans de prova de l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
     
  • En els casos que provinguin d'habitatges de la Xarxa d'habitatges d'inserció social (XHIS) o assimilables o derivats del Marc d'acció per a l'abordatge del sensellarisme a Catalunya 2022-2025:
     
  • Contracte de lloguer o de cessió d'ús d'un l'habitatge inclòs en algun dels programes esmentats on residia anteriorment.
     
  • Informe social que inclogui el pla de treball que acrediti el seguiment i l'evolució favorable de la persona sol·licitant o del membre de la unitat de convivència que correspongui.
Darrera actualització: 13.12.2024 | 13:36
Darrera actualització: 13.12.2024 | 13:36