Divuit entitats van participar dimecres passat en la formació dels punts d'informació turística, un projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i coordinat pel Servei de Turisme del Consell Comarcal. El programa s’adreça a ens públics i privats, que facin atenció al públic (visitants, usuaris i turistes).
El Celler de Can Roda, de Santa Maria de Martorelles, va ser el lloc de trobada de la primera descoberta de l’entorn del programa Punts d’Informació Turística d'enguany. El conseller de Turisme el Consell Comarcal, Àlex Valiente, i les representants del Celler van donar la benvinguda a les 25 persones participants: 7 empreses privades (restaurants, celler, allotjaments, empreses d’activitats turístiques) i 11 ens públics (biblioteques, oficines de turisme, centres culturals, oficina atenció a la ciutadania).
Entre d'altres novetats, es va informar del Manual d’ús intern de “Bones Pràctiques a l’atenció del públic” que està elaborant el Servei de Turisme de la Diputació de Barcelona i noves càpsules de formació on-line.
Aquestes trobades, molt valorades pel sector, serveixen per fer xarxa i crear producte i iniciatives conjuntes. La propera sortida de descoberta de l’entorn està programada per al 15 d’octubre de 2024 a Cardedeu.
Aquest projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona i coordinat pel Servei de Turisme del Consell Comarcal, s’adreça a ens públics i privats que fan atenció al públic (visitants, persones usuàries o turistes). Té com a objectiu disposar del màxim nombre de punts d’informació turística, públics i privats, que puguin complementar als Serveis d’Informació, Difusió i Atenció Turística que ja existeixen.
Durant aquest any s’han adherit 5 empreses noves. Actualment hi ha 40 establiments acreditats.
Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i 15 “Vida terrestre. El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.