Es fa a través d’un servei de call center contractat a la Fundació Esclerosi Múltiple.
Les persones usuàries del transport escolar i el transport adaptat ja poden comunicar incidències del servei fora dels horaris d’oficines del Consell Comarcal. Entre les 7 h i les 9 h, i les 14 h i les 19 h el telèfon 933270112 atén les incidències per mitjà d’un servei de call center. De les 9h a les 14 h, les incidències s’han de comunicar el telèfon del Servei de transport el Consell Comarcal, el 938600708.
Per posar en marxa aquesta millora en el Servei, el Consell Comarcal ha apostat per contractar el centre especial de treball de la Fundació d’Esclerosi Múltiple (FEMCET), un centre que va néixer fa 20 anys per donar resposta a les persones amb aquesta malaltia que es trobaven fora del mercat laboral. Actualment compten amb 100 professionals, el 90% amb discapacitat física i/o sensorial.
Per portar a terme aquest nou servei telefònic, s’ha establert un protocol per a la derivació de les trucades i les incidències entre la FEMCET i el Consell Comarcal. La incorporació de l’experiència de FEMCET pel que fa a la gestió de call center’s permet oferir un servei de major qualitat i un horari més ampli d’atenció a la ciutadania.
Aquest sistema, que s’ha iniciat amb les incidències en el transport escolar i adaptat, està previst ampliar-lo en el futur al Servei d’atenció domiciliària.