El turisme estranger que visita el Vallès Oriental o que està planificant el seu viatge compta amb una nova proposta d’experiència: el turisme de compres, que ja es pot trobar en la seva versió en anglès i francès.
Avui s’ha presentat al Mercat Municipal de Mollet del Vallès aquesta nova publicació, que se suma a la primera, editada en català i castellà, que es va presentar el 2019 a Caldes de Montbui.
Les “50 shopping tourism activities/50 activités touristiques de shopping”, sorgeix del treball conjunt de la Taula de Compres, formada pel Consell Comarcal, ajuntaments, associacions de comerç i PIMECComerç. La Taula considera que, cada vegada més, el turisme de compres constitueix una part important en la decisió alhora d’escollir destinació, a més de ser un component important en l’experiència del viatge.
La publicació que s’ha presentat té com objectiu aprofitar aquesta tendència i aportar més valor a l’oferta global, oferint als visitants internacionals que visiten el Vallès Oriental propostes relacionades amb el comerç local i de proximitat.
El conseller de Turisme del Consell Comarcal, Àlex Valiente, explicava la filosofia d’aquesta publicació: “Hi ha molta gent que creu que fer compres és només això, comprar, però des del Consell Comarcal entenem que fer compres també és fer turisme i volem que les persones se n’adonin que hi ha un eix que uneix aquestes dues accions, i un exemple és el Mercat Municipal de Mollet, un dels 38 punts d’informació turística, un mercat que creu en les compres com un atractiu turístic”.
El president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, ha aprofitat per posar en valor el sector: “Comerços que aporten qualitat, valor i singularitat” comentava, i recordava la importància de “donar valor al sector comercial que tenim als pobles i ciutats de la comarca i amb aquesta publicació ho fem i apropem el sector del comerç al sector turístic”.
En el mateix sentit s’expressava l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio, que feia referència al “pes del comerç i els serveis en el teixit productiu de la ciutat, un sector primordial que cal impulsar, a més, perquè és un eix vertebrador de la ciutat, de les nostres places, dels nostres carrers”.
Per la seva part, el president de PIMEC Comerç-Vallès Oriental, Carles Gironès, feia referència a “l’important pes del turisme estranger que ve a la comarca i, per tant, necessitem eines com aquesta guia per posar en valor tot el potencial turístic que tenim”.
Aquesta nova publicació se suma a les que ja estan disponibles:
50 propostes de Turisme Actiu i Natura
50 propostes de Turisme Familiar
50 propostes de Turisme Cultural
50 propostes de Turisme Gastronòmic
Mapa turístic comarcal
La publicació es pot trobar en Oficines de Turisme, Punts d’Informació Turística, allotjaments i empreses del sector i també a la pàgina web de TurismeVallès.