Un total de 124 assistents i 948,63 € de recaptació que es destinaran a una finalitat solidària. Aquestes són les xifres del balanç de la primera edició del projecte EnHotels, una iniciativa que ha consistit a fer tastos de vins de la DO Alella maridats amb productes de proximitat a sis hotels de la comarca, amb l’objectiu de promocionar els hotels i els seus restaurants a través de la cultura vitivinícola del territori de la DO Alella i també els productes de proximitat del Vallès Oriental.
Aquest migdia s’ha celebrat la festa de cloenda i s’ha aprofitat per fer el brindis de Nadal al Celler de Can Roda de Santa Maria de Martorelles, amb l’assistència de representants del sector turístic i productors/es de la comarca, així com també representants de les entitats organitzadores i del CEE Montserrat Montero.
Tothom ha coincidit qualificar d’èxit la iniciativa ja que, fins i tot, es van ampliar els aforaments previstos i no es va poder cobrir tota la demanda, tal com ha explicat el conseller de Turisme, Àlex Valiente: “Tenim hotels de qualitat, tenim productes de qualitat, tenim una DO de qualitat... Hem fet una campanya que és Apropa’t i Viu i què millor que apropar-nos al territori, als hotels i als productors locals perquè el projecte EnHotels fos un èxit”.
L’èxit també ha estat confirmat per la presidenta de l’Associació HVO, Sílvia Brunet. “És una primera edició que ens ha superat i ens ha sorprès des dels primers dies i els hotels estem molt contents” i ja ha avançat que el projecte tindrà continuïtat: “Anem per una segona edició i esperem que s'apuntin més hotels”, ha dit.
Per la seva part, el president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, ha posat en valor la DO Alella: “Ha estat un projecte innovador per donar a conèixer la terra de la pansa blanca i la peculiaritat d'aquesta denominació DO Alella, denominació petita però amb una qualitat excel·lent” i ha posat en valor “l’encert de promocionar la cultura vitivinícola del territori juntament amb els productes de proximitat i donant a conèixer el sector hoteler”.
La recaptació que se n’ha obtingut dels tiquets es destina íntegrament a l’escola Montserrat Montero, un centre d’educació especial situat a Granollers que des del 1978 atén alumnes d’entre 3 i 20 anys amb discapacitat intel·lectual mitjançant el suport per a la seva inclusió en l’escola ordinària i oferint acompanyament, assessorament i formació als professionals que atenen aquests infants.
L’aspecte social del projecte ha estat també valorat per la consellera de Polítiques Socials i Igualat del Consell Comarcal, Roser Colomé: “És molt positiu que amb projectes com aquest puguem anar fent comarca; fem turisme, ajudem els propis restaurants i ajudem amb la vessant social, tant important”, ha dit.
Durant els mesos de novembre i desembre, les 124 persones participants en els tastos han pogut gaudir d’un tast de cinc vins de la DO Alella maridats amb productes de proximitat, en unes sessions conduïdes per un professional que s’ha encarregat de donar a conèixer el producte i el lligam amb el territori de manera amena i propera.
Han estat sis els hotels que han col·laborat en aquesta primera edició: Balneari Termes Victòria (20 participants), l’Hotel Augusta Vallès (26 participants), l’Hotel Edelweiss (20 participants), l’Hotel Granollers (22 participants), l’Hotel Ibis Montmeló Granollers (22 participants) i l’Hotel Molí de la Torre (14 participants).
A més de l’activitat pròpiament dita, els establiments han sortejat entre els assistents diverses experiències, cortesia de cada establiment, com ara un esmorzar de forquilla, una estada a l’hotel o un tractament a les instal·lacions d’Spa, entre d’altres. El sorteig es va fer el passat 13 de desembre i el lliurament a les persones premiades s’ha fet en el transcurs de l’acte.
EnHotels és un projecte impulsat per l’Associació d’Hotels del Vallès Oriental i que compta amb el suport del Consell Comarcal, el Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella i el Consell Regulador de la DO Alella
Àlex Valiente, conseller de Turisme: