Els serveis de gas, aigua i electricitat han estat a la capçalera de les reclamacions recollides a l’activitat de l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal durant l’any 2022, i ja superen la quarta part del total, la qual cosa confirma la tendència que ja es detectava en les dades corresponents al primer semestre de l’any.
Amb un 29,19%, els serveis d’electricitat, gas i aigua han estat els sectors amb més reclamacions, seguits dels serveis de telecomunicacions i internet, amb un 13,92%. Els transport, majoritàriament aeri, amb un 12,32%, ha estat el tercer àmbit amb més reclamacions.
El recull del 2022 reflecteix també l’augment de les reclamacions de serveis financers a causa de l’increment dels fraus per internet, que ja representa un 11,82%, cinc punts més que el 2021, quan suposava un 6,82%.
En total, a l’Oficina Comarcal s’han tramitat 2.487 expedients el 2022, xifra que inclou reclamacions, consultes i queixes i que comporta un augment del 16,97% respecte a l’any 2021 (2.065 expedients).
Destaca l’augment de les consultes, que l’any 2022 van arribar a les 548, 176 més que el 2021, un fet que s’associa a l’augment de les reclamacions i, per tant, de les consultes prèvies sobre drets i deures de les persones consumidores i també a l’augment de les campanyes informatives de l’Agència Catalana de Consum.
Destaca també que el 55,21% de les reclamacions tramitades en fase de mediació s’han resolt amb acord entre les parts, un increment de 13 punts respecte el 2021, que va ser del 41,73%.
L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.
L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.