La campanya turística Apropa’t i Viu ja registra més d’un milió de visualitzacions

Dilluns, 28 de març de 2022
  • Mollet del Vallès ha estat el darrer vídeo publicat d’un total de 40.

Si al setembre Santa Maria de Martorelles i Vilalba Sasserra eren les primeres poblacions que ensenyaven els seus atractius en la campanya de promoció turística “Apropa’t i Viu”, Mollet del Vallès ha estat la població que tanca la llista de 40 vídeos que posen en valor el turisme de proximitat donant a conèixer la singularitat i diversitat dels 39 municipis del Vallès Oriental, amb un petit tast del que els/les visitants i turistes trobaran quan visitin les poblacions de la comarca.

La campanya del Servei de Turisme del Consell Comarcal es presentava el juliol de 2021, amb l’estrena del vídeo genèric i la cançó composta pel compositor Dani Vega (http://danivega.net/), membre de la banda Mishima, una cançó de to vitalista i alegre que convida a gaudir de les coses que tenim a prop i visitar el Vallès Oriental i està disponible a les principals plataformes de música digital: Spotify, Amazon Music (Unlimited), etc.

El primer vídeo publicat va ser el general, el 15 de juliol de 2021, seguit del de Santa Maria de Martorelles el 7 de setembre. Des d’aleshores s’han anat publicant de forma periòdica els 38 vídeos restants. El darrer publicat ha estat el de Mollet del Vallès, el passat 18 de març.

Han estat vuit mesos de campanya, consistent en una cançó, 40 vídeos –enregistrats i editats per Sarai Moreira–, 2 tanques publicitàries, accions a xarxes socials i publicitat en mitjans online i offline.

Els 40 vídeos es poden veure al web de TurismeVallès i la seva elaboració ha estat una feina conjunta entre els ajuntaments de la comarca i el Servei de Turisme del Consell Comarcal.

Els vídeos s’han publicat a totes les xarxes socials de TurismeVallès (Youtube, Facebook, Instagram i Twitter), i els propis ajuntaments, la Diputació de Barcelona, l’Agència Catalana de Turisme -que està donant suport molt actiu a les seves xarxes socials-, els perfils genèrics del Consell Comarcal i els agents turístics del sector han col·laborat en el ressò de la campanya.

Més d’un milió de visualitzacions

La xifra de visualitzacions i interaccions registrades fins aquesta setmana demostren la bona acceptació de la campanya.

A facebook, on s’ha invertit en publicitat, ja suma més d’un milió de visualitzacions en el conjunt dels 40 vídeos.

El vídeo amb més visualitzacions és el de Sant Feliu de Codines, amb 69.102, seguit del genèric, amb 63.616, Bigues i Riells del Fai, amb 55.780 visualitzacions i Tagamanent, amb 53.576.

També sumen més de 52.000 interaccions en el conjunt. El vídeo amb més interaccions és Bigues i Riells del Fai, amb 3.800 interaccions, seguit de Santa Eulàlia de Ronçana, amb 3.766 i Sant Celoni amb 3.543.

A les altres xarxes socials, tot i que no s’ha invertit en publicitat, les xifres són prou acceptables. Així, el vídeo amb més visualitzacions a Youtube és el genèric amb 1.591 visualitzacions, seguit de Sant Feliu de Codines, amb 698.

Pel que fa a Instagram, el vídeo amb més visualitzacions és Cardedeu, amb 1.061, seguit del genèric amb 1.035 i les Franqueses del Vallès amb 995.

Satisfacció dels ajuntaments

Des dels ajuntaments es valora molt positivament la campanya, en la qual hi ha participat molt activament, elaborant el guió, la cerca de les persones que apareixen o la veu en off, per exemple.

Tots ells posen de manifest que han tingut la possibilitat de posar en valor trets fonamentals de tots i cadascú dels municipis i que el contingut dels vídeos ha estat totalment obert a les seves aportacions.

“És una molt bona presentació de la comarca i la seva diversitat, i de cada un dels 39 municipis que la composen” comenten des de l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera. O l’Ajuntament d’Aiguafreda, per a qui “és una bona oportunitat de fer conèixer els atractius d'Aiguafreda de manera dinàmica i de disposar d'un material que podem fer servir també des de la promoció turística local”. Per a l’Ajuntament de Parets del Vallès, ha estat “una experiència divertida i profitosa”, o Granollers, per a qui “la valoració de tot el procés d'enregistrament és molt bona; es van atendre totes les nostres aportacions i suggeriments”, una opinió que també comparteix l’Ajuntament de Sant Celoni, que fa una “valoració sobre la gravació del vídeo molt positiva, molt professional i amb un resultat que ens ha agradat molt”. Per a l’Ajuntament de Cànoves i Samalús “el video de la Carbonera desprèn companyia i caliu”. I per a Montmeló ha estat “una bona iniciativa per tenir una eina més per a la promoció turística dels municipis que, a més, és atractiva i eficaç”.

Darrera actualització: 28.03.2022 | 12:53