El Consell Comarcal ha encarregat a la prestigiosa editorial de parla francesa Petit Futé, una guia específica del Vallès Oriental, amb l’objectiu d’atreure a la comarca el públic francòfon.
Durant el mes de juliol, una periodista de l’editorial ha visitat diferents indrets de la comarca. Les visites de la periodista francesa es van iniciar el mes de març i es van haver de suspendre pel confinament. Un cop passat l’estat d’alarma, s’han reprès, adaptant-les a les noves mesures de seguretat i, per aquesta raó, s’ha redissenyat de nou el programa de visites i s’ha adaptat a la situació actual.
El projecte estarà llest aquest any, i té el suport de la Diputació de Barcelona i el sector públic i privat de la comarca. L’objectiu principal d’aquesta acció de promoció és donar a conèixer al públic de parla francesa els recursos i propostes turístiques del Vallès Oriental.
Es tracta d’una guia de butxaca d’entre 144 i 192 pàgines, en les quals hi ha contingut, mapes i imatges.
En total s’editaran 5.000 exemplars, dels quals 4.000 es distribuiran en llibreries, quioscs, aeroports i oficines de turisme de països de parla francòfona (França, Departaments d’Ultramar, Suïssa, Bèlgica, Luxemburg i Canadà) i 1.000 exemplars se’ls quedarà el Servei de Turisme del Consell Comarcal, per distribuir-los segons les necessitats.
Aproximadament un mes després de la data de publicació de l’edició impresa, es posarà a la venda la versió digital/app «LE VALLÈS ORIENTAL» multi format: PDF Reader imprimible, ePub, eBook, Amazon Kindle Mobipocket, accessible offline (sense roaming) i online en streaming (connexió internet) i disponible a la boutique de Petit Futé www.ebookfute.com, iTunes, Google Play-Market. La versió digital/app conté els mateixos continguts, fotografies i mapes que l’edició impresa.
Petit Futé és la primera gran editorial de guies i revistes de viatges que publica en francès per al públic francòfon (França, Departaments d’Ultramar, Suïssa, Bèlgica, Luxemburg i Canadà), segons UNWTO (World Tourism Organisation). Compta amb més de 42 anys d’experiència en el sector, essent una marca coneguda i reconeguda. La xarxa de distribució dels productes Petit Futé és àmplia i engloba llibreries generalistes (47%), grans superfícies (23%), pàgina web (11%), aeroports (7%), mitjans de comunicació (7%) i venda directa (5%).
El primer mercat internacional emissor de turisme al Vallès Oriental és França, seguit del Regne Unit i Alemanya, segons dades de l’enquesta del perfil del turista que realitza el LabTurisme de la Diputació de Barcelona.