El Pla d’Accions de Turisme per al 2021 vol posicionar la comarca com a referent per al turisme de proximitat

Divendres, 20 de novembre de 2020
  • El Consell Comarcal l’ha aprovat en el darrer Ple.

El darrer Ple del Consell Comarcal ha donat llum verda al Pla d’Acció de Turisme per al 2021. La proposta va comptar amb el suport de tots els grups polítics i l’abstenció d’ERC.

El Pla d’Acció havia estat aprovat prèviament pel Plenari Polític de TurismeVallès, format pels regidors i regidores de turisme i el Consell Comarcal i prèviament proposat pel Plenari tècnic, integrat per les tècniques de turisme dels ajuntaments, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal i representants de les associacions privades del sector.

El Pla d’accions 2021 defineix els eixos estratègics i les línies a treball que desenvoluparà el servei de Turisme del Consell Comarcal durant l’any 2021.

Els objectius estratègics del Pla d’accions 2021 són:

1- Potenciar la creació i la comercialització de producte turístic en base a les necessitats del sector (oferta i demanda).

2- Millorar i fomentar la competitivitat i qualitat dels serveis turístics de la comarca.

3- Promoure el turisme a la comarca i posicionar el producte turístic sostenible i de qualitat a mercats locals, nacionals i internacionals.

4- Incorporar estratègies turístiques intel·ligents.

5- Enfortir la xarxa entre els diferents agents turístics del territori i vetllar per la seva coordinació amb la Destinació Barcelona.

En el Pla s’aposta per un turisme de proximitat, sense renunciar al turisme francès més de proximitat, sempre i quan la situació ho permeti. Així, es vol posicionar la comarca com a referent per al turisme de proximitat (principal target actualment), incentivant el consum de producte local.

A més, es vol promoure el turisme a la comarca i posicionar el producte turístic sostenible i de qualitat a mercats locals, nacionals i internacionals, amb la millora de la identitat i de la marca de territori amb accions de comunicació i promoció donant visibilitat al contingut promocional i a la comunicació a mitjans on-line i off-line i, amb  l’objectiu de donar a conèixer els recursos turístics de la comarca a totes aquelles persones que es mouen per les principals vies de comunicació que travessen el Vallès Oriental o que són properes a la comarca, es pretén fer una campanya de comunicació, en la que hi hagi la pàgina web www.turismevalles.com, de gran format en tanques publicitàries.

Hi ha una clara aposta, també, en crear producte per donar resposta a la demanda de rutes de senderisme al territori. Es promourà el cicloturisme i es donaran a conèixer els espais naturals menys freqüentats de la comarca per descongestionar els punts amb més presència de visitants i estimular aquelles zones menys conegudes. També està previst executar un estudi de senyalització turística.

Destaca també l’objectiu de potenciar la creació i la comercialització de producte turístic amb la creació de producte turístic de diferents temàtiques que cobreixin les necessitats actuals (benestar, salut, slow tourism, producte de proximitat, esdeveniments, etc.) i la digitalització del material de promoció existent.

Es continuarà treballant en la millora i foment de la competitivitat i qualitat dels serveis turístics de la comarca amb el Compromís per la Sostenibilitat Biosphere, la participació a la CETS, i la formació dels Punts d’informació turística i els tallers de turisme, i el treball per satisfer les necessitats d'informació dels agents turístics.

S’incorporaran, per altra banda, estratègies turístiques intel·ligents amb l’objectiu que els agents turístics disposin d'informació estadística i intel·ligència de mercat i en facin ús. Així, se seguirà treballant amb intel·ligència de mercat conjuntament amb l'Observatori Centre d'Estudis del Vallès Oriental i amb el Labturisme de la Diputació de Barcelona.

Una altra línia de treball serà enfortir la xarxa entre els diferents agents turístics del territori, treballant el concepte de destinació turística sostenible amb els agents per tal de definir uns objectius conjunts d'actuació,​ per crear contingut nou, tant de producte turístic com accions de promoció, adequat al les necessitats actuals del sector.

 

Darrera actualització: 13.09.2021 | 12:39