Des d’aquest mes de setembre, el Consell Comarcal és punt oficial per a la informació i orientació en l’acreditació de les competències professionals.
Aquest nou servei s’ha posat en marxa en el marc del Projecte d’Automoció, que en la seva línia 3 preveu el Pla de capacitació, amb accions com l’assessorament en acreditacions professionals. Tanmateix, aquesta informació i orientació s’ofereix en qualsevol àmbit professional.
Es tracta d’una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, impulsada a través de l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya (AFPCat) que, durant el mes de juny, ha format els consells comarcals per esdevenir oficialment punt d’assessorament.
Amb l’eslògan Si ets professional, fes-ho oficial, l’AFPCat vol fomentar que aquelles persones que reuneixen les competències necessàries, puguin acreditar-ho i traslladar-ho a una qualificació concreta. L’AFPCat valora cada unitat de competència de la persona, i cadascuna d’aquestes unitats de competència es podran transformar en una qualificació concreta: un Cicle Formatiu de Grau Mitjà, un Cicle Formatiu de Grau Superior, un Certificat de Professionalitat, etc.
Des de l’AFPCat es considera que acreditar les competències professionals té com a positiu l’empoderament personal, el reconeixement professional, una nova oportunitat per a l’adquisició d’una certificació oficial, la millora de les possibilitats d’inserció o reinserció laboral i la possibilitat de mobilitat laboral professional.
El procés d’acreditació professional passa per 3 fases: assessorament, demostració i certificació. Tot el procés complet es gestiona des d’AFPCat, però l’agència permet una descentralització de la primera fase, la d’assessorament, i facilita que diversos ens (formatius, entitats públiques d’ocupació, de desenvolupament local, etc.) puguin actuar com a punts d’informació.
És per això que el Consell Comarcal, amb l’objectiu de facilitar la proximitat del servei, s’ha acreditat com a Punt d’informació i orientació del servei d’acreditació d’AFPCat.
Amb aquesta acreditació el Consell Comarcal efectuarà les actuacions següents:
1) Acollida de la persona interessada (requisits, fases, temporització…)
2) Exploració i entrega de la Guia de la Persona Usuària
3) Suport per relacionar la seva experiència i/o la seva formació no reconeguda amb l’àmbit (o àmbits) als quals es podria inscriure
4) Suport als tràmits telemàtics, en cas que sigui necessari
El servei d’atenció presencial són els dimecres i els divendres, a Can Ribas –Centre de recursos Agraris de les Franqueses del Vallès-, de 9 a 13h, (amb cita prèvia). L’atenció telemàtica es podrà fer de dilluns a divendres de 9 a 14h. Ambdues formes es poden concertar a través del correu (espinarna@vallesoriental.cat o smec@vallesoriental.cat) i als telèfons 938600702 - 674618237.