El Ple de dimecres va ratificar el decret de Presidència, amb els vots de Socialistes, ERC, Junts, Confluència i PP i l’abstenció de la CUP.
El darrer Ple del Consell Comarcal va ratificar el decret de Presidència de 22 de novembre mitjançant el qual es van presentar al·legacions a la Modificació puntual del Pla director urbanístic per a l’ordenació del circuit de Barcelona-Catalunya (MpPDU).
El 30 de juliol de 2024 la Comissió de Territori de Catalunya va aprovar inicialment la modificació, que afecta els municipis de Granollers, Montmeló i Parets del Vallès. Segons consta en la memòria, l’objectiu de la modificació és actualitzar les propostes del PDU vigent, aprovat el 19 de febrer de 2016, a nous requeriments del context econòmic i social actual i potenciar l’àmbit del Circuit com a dotació estratègica de país i de referència internacional, facilitant la gestió dels àmbits delimitats, flexibilitzant paràmetres urbanístics i resolent incompatibilitats detectades entre les activitats previstes i el seu entorn.
En relació amb aquesta modificació del PDU del Circuit de Barcelona-Catalunya, el Consell Comarcal ha formulat les al·legacions següents:
1. Recuperació de la previsió del baixador de la R3 al Circuit de Catalunya, per garantir l’accessibilitat ferroviària directa al Circuit de Barcelona-Catalunya. Aquest baixador no apareix en la modificació del PDU, malgrat que s’ha tingut en compte en els estudis de mobilitat per poder assolir els objectius previstos d’utilització del transport públic.
2. Previsió d’un aparcament d’intercanvi modal (park&ride) entorn de la futura estació de la línia orbital ferroviària (LOF) adjacent al Circuit de Catalunya. La LOF ha de servir per pal·liar el dèficit de mobilitat transversal i alhora per teixir una malla ferroviària que garanteixi les connexions amb Barcelona (a través de les línies R2 i R3), el Vallès Occidental (R8), Osona (R3), Maresme (LOF) i Girona (R2). Les grans necessitats d’aparcament entorn del Circuit són una oportunitat per a la creació d’aquest aparcament d’intercanvi modal, que podria esdevenir el més important de la comarca, aprofitant també la connectivitat viària entorn del Circuit.
3. Previsió de les afectacions de la futura LOF, que no s’han tingut en compte en la modificació del PDU del Circuit.
4. Avaluació de la mobilitat generada. La modificació del PDU del Circuit basa les seves previsions de mobilitat en mesures que depassen el seu abast, com poden ser l’obligatorietat d’implantar busos d’empresa, la construcció de nous vials i itineraris bicis i vianants o la limitació de l’aparcament. Per això, es considera que els objectius de repartiment modal previstos no són realistes i que no serà possible assolir les quotes de transport públic fixades com a objectius. Això vol dir, també, que la modificació del PDU del Circuit no considera tota la mobilitat generada en transport privat ni, en conseqüència, la seva incidència ambiental i sobre la saturació de la xarxa viària existent.
Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles", 16 "Pau, justícia i institucions sòlides" i 17 "Aliança pels objectius". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.