Aquest matí el Consell Comarcal ha lliurat als ajuntaments de Vallromanes i Vilanova del Vallès el projecte constructiu de l’itinerari de mobilitat sostenible que unirà els dos pobles en paral·lel a la carretera BP-5002, la principal via de comunicació entre les dues poblacions. L’Oficina Tècnica del Consell Comarcal ha fet el projecte constructiu per encàrrec dels dos ajuntaments.
L’acte de lliurament ha comptat amb l’assistència del gerent del Consell Comarcal, Carles Fernández, l’alcalde de Vallromanes, David Ricart i l’alcaldessa de Vilanova del Vallès, Yolanda Lorenzo.
Aquest projecte neix de la voluntat dels dos ajuntaments d’implantar un itinerari de mobilitat sostenible, destinat a la mobilitat no motoritzada a peu o en bicicleta, que uneixi els dos municipis i doni continuïtat als carrils bici que ja estan en funcionament tant a Vallromanes com a Vilanova del Vallès. A més, amb aquest itinerari es vol contribuir a la mobilitat sostenible i a la lluita contra el canvi climàtic, afavorint la mobilitat no motoritzada, a peu o amb bicicleta.
De fet, una part important de la mobilitat entre ambdues poblacions ve determinada per la ubicació de l’Institut d’Ensenyament Secundari de Vilanova del Vallès, on assisteixen alumnes que resideixen a Vallromanes, i per la zona esportiva municipal, propera a l’institut.
El projecte preveu l’execució d’un itinerari de mobilitat sostenible de 3 metres d’ample i una longitud de 2.300 metres, aproximadament, que se situa al marge dret de la carretera BP-5002 i deixa un voral de 0,5 metres. També inclou una tanca de seguretat mixta de d’acer i fusta per protegir l’espai del trànsit rodat de la carretera i enllumenat per proporcionar una il·luminació de guia i seguretat a tot el recorregut.
Al llarg del traçat s’han dissenyat dues petites àrees de transició. La primera, situada davant de la finca de Can Colomer, on l’espai que queda entre l’itinerari i el mur de la finca es pavimentarà amb formigó per oferir un punt de parada. L’altra zona és just abans de creuar la riera d’Ardenya amb la nova passarel·la, on es condicionarà una petita illa com a zona verda.
L’inici de l’itinerari comença al terme municipal de Vallromanes, a la intersecció de la Rambla de Vallromanes amb el carrer de Sant Jordi i discorre pel marge dret (en sentit cap a Vilanova del Vallès). El traçat de l’itinerari a l’entrar al terme municipal de Vilanova del Vallès es manté al marge dret fins a connectar amb la rotonda d’entrada de Vilanova del Vallès. A l’alçada del camí de Vilassar la traça de l’itinerari s’allarga fins a connectar amb el carril de vianants existent que connecta amb l’Institut.
Per a la implantació de l’itinerari de mobilitat sostenible caldrà el desviament i soterrament de serveis afectats existents. Així, el projecte preveu reposició de canalització de la fibra òptica i desviament de la xarxa de telefonia. També s’ha projectat una canalització de reserva amb dos tubs de 110 mm de diàmetre cadascun, en previsió de per possibles serveis futurs.
L’obra preveu un termini d’execució de nou mesos i un pressupost de 2.588.307.90 €.