El Consell Comarcal, per indicació del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, centralitzarà les ofertes de col·laboració d’empreses i entitats de la comarca en relació a l’aportació de material TIC per a famílies, per tal que els alumes puguin seguir el curs escolar telemàticament. Així ho va explicar la consellera d’Ensenyament del Consell Comarcal, Marialluïsa Ferré, en la reunió de regidories d’ensenyament de la comarca que es va celebrar divendres i en la qual van participar 28 representants municipals.
En el transcurs de la reunió, els representants municipals van explicar la seva experiència en la gestió de la detecció de necessitats dels alumnes i del repartiment d’equips informàtics i de connectivitat.
Tothom va coincidir en l’esforç que els ajuntaments estan fent coordinant-se amb els centres escolars i el Departament per poder atendre les necessitats dels alumnes i les famílies en un moment de màxima complexitat.
En relació a la gestió dels rebuts que abonen les famílies en les rutes de transport no obligatori, es va explicar que en el rebut que es va girar el mes de febrer a les famílies (i que comprèn el cost del servei fins a la finalització del curs escolar, és a dir mes de juny) en el moment en què es tingui la certesa que el curs escolar s’ha acabat, d’acord amb les indicacions del Departament d’Educació, es procedirà a iniciar els tràmits per a la devolució i regularització dels dies en què no hi hagut servei.
Les responsables comarcals també van explicar el procediment que se seguirà en les altes del servei transport per al curs 2020-2021 i que es podrà fer per mitjans telemàtics a través del web del Consell Comarcal. L’objectiu és agilitzar els tràmits i descarregar la gestió als ajuntaments i centres educatius.
Els ajuntaments, per la seva part, també van manifestar la seva preocupació sobre la possibilitat de poder fer casals d’estiu i sobre com i en quines condicions acabarien les famílies aquest tercer trimestre.