El Servei de Turisme del Consell Comarcal va participar el dimecres 14 de desembre a la 17a sessió del Fòrum Permanent de la CETS del Montseny que es va celebrar al local social de Cànoves i Samalús i a on es van reunir agents públics i privats del territori, relacionats amb el sector del turisme. La Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) és un reconeixement d'abast europeu, gestionat per la Federació Europarc. L’objectiu de la Carta és garantir un ús turístic del parc compatible amb la conservació del territori, minimitzant els impactes negatius i contribuint al desenvolupament econòmic local.
El Parc Natural del Montseny està acreditat amb la CETS des de l'any 2011 i té una estratègia turística sostenible elaborada i consensuada amb els agents implicats de la zona (empreses, ajuntaments i consells comarcals).
En aquest Fòrum es van tractar els temes següents:1. Informacions de la renovació de la CETS realitzada els dies 11 i 12 de maig.2. Definició de criteris de permanència de l’àmbit CETS Montseny.3. Acte d’adhesió d’empreses CETS Montseny.
Les empreses que han obtingut l’adhesió a la CETS són set, quatre de les quals, són del Vallès Oriental: l’Hotel de salut Som l’OM de Sant Esteve de Palautordera, l’Alberg Sant Miquel i l’Ecogranja Salgot d’Aiguafreda i el Restaurant Can Candelich de Samalús.
Les empreses de la comarca que ja disposaven d’aquest reconeixement són: la Masia Bellver de Tagamanent, l’Hotel Can Cuch de Cànoves i Samalús, la Fonda Montseny i els Apartaments Cal Ferrer del Montseny, APRÈN de Figaró-Montmany i ADEMC de Sant Esteve de Palautordera.