El Celler Can Roda de Santa Maria de Martorelles ha estat aquest matí l’escenari escollit per formalitzar l’adhesió del Consell Comarcal del Vallès Oriental al Consorci de Promoció Enoturística del territori DO Alella i la presentació de la publicació “50 propostes de turisme gastronòmic”.
Un acte, en el que també s’ha presentant la publicació “50 propostes de turisme gastronòmic” amb participació d’una trentena de representants d’ajuntaments, entitats i empreses vinculades al turisme i que ha estat presidit pel president del Consell Comarcal, David Ricart; el president del Consorci de Promoció Enoturística del territori DO Alella, Andreu Franciso; l’alcalde de Santa Maria de Martorelles, Julián Trapero; i el conseller comarcal de turisme, Isidre Pineda.
El Vallès Oriental és terra de bon menjar i de bons vins. Dels vint - i - dos municipis que formen part del Consorci de Promoció Enoturística del territori DO Alella, nou formen part de la comarca del Vallès Oriental. Aquests són La Roca del Vallès, Llinars del Vallès, Martorelles, Montornès del Vallès, Sant Fost de Campsentelles, Santa Maria de Martorelles, Vallromanes, Vilanova del Vallès i Granollers. La DO Alella, que comprèn 227 hectàrees, és la més petita de Catalunya i de l'Estat i alhora és una de les més antigues amb més de 63 anys d'història.
El turisme gastronòmic a la comarca compta amb un ampli ventall de propostes per dur a terme. Des de la descoberta de bons restaurants on es serveixen propostes gastronòmiques tradicionals i d’altres innovadores, passant per visites a productors, mercats, botigues de productes alimentaris locals; participació en fires i festes de caire gastronòmic, tallers, tastos, etc. Totes les propostes tenen com objectiu que el visitant gaudeixi i descobreixi el territori a través de la seva gastronomia. Tot un plaer pels sentits.
Una nova publicació turísticaLa nova publicació segueix la línia de les publicacions de TurismeVallès basant-se en la realització de propostes concretes que els visitants i turistes poder fer al Vallès Oriental. Una col·lecció que compta amb quatre publicacions que engloben temàtiques i públics diferents: “50 propostes de turisme actiu i de natura”; “50 propostes de turisme familiar”; “50 propostes de turisme cultural”; i “50 propostes de turisme gastronòmic”.
Per elaborar la publicació es va crear un grup de treball format per representants de diferents municipis i associacions del sector turístic i de la restauració de la comarca. La publicació està dividida en set apartats: productes amb Denominació d’Orígen; productes tradicionals o destacats; receptes; empreses visitables; mapa dels productors artesans del Vallès Oriental; fires i jornades gastronòmiques; i col·lectius de restauració.
La nova publicació està en català, casella, anglès i francès i al igual que les anteriors, es repartirà per les oficines de turisme, punts d’informació turística, ajuntaments i allotjaments de la comarca. També s’enviarà a l’oficina que la Generalitat de Catalunya te a l’edifici de Palau Robert a Barcelona.
2016 l’any de la gastronomiaLa Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa, impulsada per una plataforma de regions europees i administrada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT), que compta amb el suport de les institucions europees.
La Regió Europea de la Gastronomia té com a finalitat destacar i promoure aquelles regions d'Europa que contribueixen activament en la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, posant en valor les diferents cultures alimentàries, l'educació per a la salut i la sostenibilitat, i la innovació gastronòmica.
Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016 té com a objectius posicionar el producte agroalimentari local com a exponent singular del territori i com a base d'una cuina que aporta un accent particular a la cultura; posicionar Catalunya pels seus productes, la seva cuina i com a destinació turística enogastronòmica.