En una època de dificultats econòmiques és encara més necessari vetllar pel compliment dels drets de les persones consumidores. En aquest marc, la Unió Europea celebra el dia 15 de març com el dia internacional del consumidor amb el lema “La protecció del consumidor i la inclusió social en temps de crisi”.
Al Vallès Oriental són diversos els organismes públics de consum que estan treballant amb aquest objectiu ja que hi ha 15 Oficines Municipals d’Informació al Consumidor que atenen consultes i tramiten reclamacions, queixes o denúncies dels seus ciutadans. Aquests municipis són: Caldes de Montbui, Canovelles, Cardedeu, Granollers, la Garriga, la Llagosta, les Franqueses del Vallès, Lliçà d’Amunt, Llinars del Vallès, Mollet del Vallès, Montmeló, Montornès del Vallès, Parets del Vallès, Sant Celoni i Sant Fost de Campsentelles.
Pels consumidors dels municipis que no disposen d’aquest servei local, el Consell Comarcal disposa des del gener del 2013, d’una Oficina Comarcal.
Durant el 2013, l’Oficina Comarcal d’informació a les persones consumidores ha atès 476 consultes i ha tramitat 512 reclamacions, 42 denúncies i 23 queixes. En total, 1508 sol·licituds, la majoria de les quals arriben a l’OCIC a través del portal de l’Agència Catalana del Consum. Si la persona consumidora ho prefereix, l’OCIC la pot atendre presencialment, concertant prèviament la visita, els dimecres i dijous de 10h a 14h, a la seu del Consell Comarcal (tel. 93.860.07.00).
L’Oficina Comarcal d’Informació a les persones consumidores és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental d’acord amb un conveni d’encàrrec de gestió signat amb l’Agència Catalana del Consum, amb qui treballa conjuntament. També forma part de la Xarxa Local de Consum impulsada per la Diputació de Barcelona.