Aquest servei del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.
938600706
serveidetraduccio@vallesoriental.cat
Mònica Utrilla Montserrat
Silvia Pérez Corts
Marta Ibañez Vigas
Jessica Marin Galisteo
El Servei d’Interpretació és un recurs gratuït a l’abast dels serveis socials municipals, serveis d’acollida a persones nouvingudes i serveis d’atenció a la dona, de la comarca del Vallès Oriental, amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre el col·lectiu d’immigrants nouvinguts i els professionals d’aquests serveis.
En casos excepcionals es podrà oferir el recurs a altres serveis, sempre i quan aquests no disposin d’altra servei.
A totes les persones nouvingudes que no sàpiguen català ni castellà i que faci menys de tres anys que resideixen a Catalunya, i que hagin de comunicar-se amb algun servei municipal.
Les persones professionals dels diversos serveis socials, d’acollida a persones nouvingudes, d’atenció a les dones i de Serveis d’Atenció Integral (SAI) LGBTI+ de la comarca del Vallès Oriental.
Cal emplenar el full de sol·licitud que es pot demanar al correu electrònic serveidetraduccio@vallesoriental.cat
Amb la voluntat de poder garantir el servei que sol·liciteu en el dia i hora convinguda, recomanem fer la sol·licitud amb 10 dies d’antelació, o bé amb quinze dies, si es tracta d’una traducció d’un idioma no habitual.
Cal garantir d’una banda el compromís d’assistència de la persona/família convocada, així com tenir rigor en la puntualitat de l’hora/minut d’inici del servei sol·licitat.
S’entén com a situació d’urgència social la situació de risc social que posa en perill la cobertura de les necessitats més bàsiques per a la vida, com l’alimentació, l’allotjament i la integritat de les persones.
• La intèrpret ha d’arribar puntual a l’hora assignada. En cas d’absència o no puntualitat, cal avisar al servei trucant:
93 9860 07 06 (Consell Comarcal) 93 902 112 811 (Interpretsolutions) quan sigui fora de l’horari d’atenció del Consell Comarcal informant alhora per correu a serveidetraduccio@vallesoriental.cat de la incidència ocorreguda i si ha pogut ser o no resolta per l’empresa.
• Un cop acabada la interpretació, cal emplenar adequadament la fitxa resum d'entrevista i la fitxa de valoració que serà facilitada pel servei d’interpretació.
La fitxa resum ha de ser degudament omplerta amb tots els camps. Cal donar-li a la intèrpret i guardar-se una còpia a l’expedient. És molt important anotar la durada exacta de la interpretació, especificant hores i minuts. Cal que aquestes dades corresponguin amb detall a la realitat, atès que el servei es factura a raó de hores i franges de 15 minuts.
És molt important que aquests documents estiguin signats i segellats pel centre.
La fitxa de valoració, cal que la feu arribar al correu serveidetraduccio@vallesoriental.cat
Facilitar, promoure i millorar la comunicació entre les persones migrades nouvingudes i les professionals dels serveis socials municipals, en els serveis d’acollida a persones migrades nouvinguda i els serveis d’atenció a les dones vinculats al Departament de Drets Socials i Departament d’Igualtat i Feminismes.