Servei d’interpretació língüstica

   

Aquest servei del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

 938600706

 serveidetraduccio@vallesoriental.cat

Consellera de l’Àrea: 

Mònica Utrilla Montserrat

Cap de l’Àrea: 

Silvia Pérez Corts

Persones de contacte: 

Marta Ibañez Vigas

Jessica Marin Galisteo

Què és?

El Servei d’Interpretació és un recurs gratuït a l’abast dels serveis socials municipals, serveis d’acollida a persones nouvingudes i serveis d’atenció a la dona, de la comarca del Vallès Oriental, amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre el col·lectiu d’immigrants nouvinguts i els professionals d’aquests serveis.

En casos excepcionals es podrà oferir el recurs a altres serveis, sempre i quan aquests no disposin d’altra servei.

A qui s’adreça?

A totes les persones nouvingudes que no sàpiguen català ni castellà i que faci menys de tres anys que resideixen a Catalunya, i que hagin de comunicar-se amb algun servei municipal.

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones professionals dels diversos serveis socials, d’acollida a persones nouvingudes, d’atenció a les dones i de Serveis d’Atenció Integral (SAI) LGBTI+ de la comarca del Vallès Oriental.

Com s’ha de sol·licitar?

Cal emplenar el full de sol·licitud que es pot demanar al correu electrònic serveidetraduccio@vallesoriental.cat

Amb quant temps d’anticipació?

Amb la voluntat de poder garantir el servei que sol·liciteu en el dia i hora convinguda, recomanem fer la sol·licitud amb 10 dies d’antelació, o bé amb quinze dies, si es tracta d’una traducció d’un idioma no habitual.

Quines condicions cal garantir a l’hora de sol·licitar el servei?

Cal garantir d’una banda el compromís d’assistència de la persona/família convocada, així com tenir rigor en la puntualitat de l’hora/minut d’inici del servei sol·licitat.

Passos a seguir per sol•licitar un servei:

  • Sol·licitar el servei. Cal emplenar la butlleta de sol·licitud, signar-la i enviar-la per correu electrònic a serveidetraduccio@vallesoriental.cat. És important omplir totes les dades de la sol·licitud. Si es sol·licita més d'un servei a la vegada, cal omplir tantes sol·licituds com serveis es demanin, amb un mínim de 10 dies d’antelació a la data proposada, a excepció de les situacions d’urgència social. En aquest darrer supòsit, caldrà, a més de fer arribar la sol·licitud, trucar al servei de traducció del Consell Comarcal (d’ara endavant CCVOR) (tel. 93 860 07 06) per tal de coordinar i agilitzar la seva tramitació.

S’entén com a situació d’urgència social la situació de risc social que posa en perill la cobertura de les necessitats més bàsiques per a la vida, com l’alimentació, l’allotjament i la integritat de les persones.

  • Quan el motiu sigui atendre una situació de violència per raó de gènere, es podrà demanar que l’intèrpret sigui del mateix gènere que la víctima, sempre i quan les professionals referents del cas ho considerin oportú i així ho indiquin en la sol·licitud.
  • Si la família fa més de tres anys que viu a Catalunya, cal justificar la necessitat de fer ús d'aquest servei omplint l'Annex 1 que es troba al final del document de sol·licitud. 
  • El CCVOR us informarà per telèfon o correu electrònic, com a molt tard dos dies abans de la data proposada, de la possibilitat de fer la interpretació i del nom o codi de l’intèrpret, que utilitzarà en el moment de presentar-se al vostre servei.

La interpretació:

• La intèrpret ha d’arribar puntual a l’hora assignada. En cas d’absència o no puntualitat, cal avisar al servei trucant:

93 9860 07 06 (Consell Comarcal)
93 902 112 811 (Interpretsolutions) quan sigui fora de l’horari d’atenció del Consell Comarcal informant alhora per correu a serveidetraduccio@vallesoriental.cat de la incidència ocorreguda i si ha pogut ser o no resolta per l’empresa.

• Un cop acabada la interpretació, cal emplenar adequadament la fitxa resum d'entrevista i la fitxa de valoració que serà facilitada pel servei d’interpretació.

La fitxa resum ha de ser degudament omplerta amb tots els camps. Cal donar-li a la intèrpret i guardar-se una còpia a l’expedient. És molt important anotar la durada exacta de la interpretació, especificant hores i minuts. Cal que aquestes dades corresponguin amb detall a la realitat, atès que el servei es factura a raó de hores i franges de 15 minuts.

És molt important que aquests documents estiguin signats i segellats pel centre.

La fitxa de valoració, cal que la feu arribar al correu serveidetraduccio@vallesoriental.cat

Objecte:

Facilitar, promoure i millorar la comunicació entre les persones migrades nouvingudes i les professionals dels serveis socials municipals, en els serveis d’acollida a persones migrades nouvinguda i els serveis d’atenció a les dones vinculats al Departament de Drets Socials i Departament d’Igualtat i Feminismes.

Funcions:

  • Donar resposta a les diferents necessitat comunicatives en relació a les llengües i dialectes del col·lectiu d’immigrants que resideix a la comarca.
  • Informar als diferents serveis públics municipals i comarcals de les característiques, funcions i de l’accés al Servei d’interpretació lingüística, i fer-ne difusió.
  • Avançar en la incorporació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible_Agenda 2030 en la implementació de les polítiques socials i d’igualtat

Persones usuàries:

  • Professionals la comarca dels diversos serveis esmentats a l’apartat Objecte d’aquest Servei.

Àrea de Polítiques Socials i Igualtat. Consell Comarcal Vallès Oriental

Carrer Miquel Ricomà, 46 - 08401 Granollers - Barcelona
Nom de contacte: Sílvia Pérez
Telèfon: 938600706
Telèfon: 938600700
Fax: 939790444
Adreça electrònica: psi@vallesoriental.cat
Lloc web: www.vallesoriental.cat/
Horari:  
De dilluns a divendres, 8:30-14.00 h i dimecres 16:00-18:00 h, tret període de jornada intensiva (entre primer dilluns de juny i segon divendres de setembre, del penúltim dilluns de desembre a segon dilluns de gener i vacances escolars de setmana santa)
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 27.03.2024 | 13:45