Servei de millora i estratègia corporativa (SMEC)

   

Aquest servei del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic",10 "Reducció de les desigualtats" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

 938600703

 smec@vallesoriental.cat

Cap de l'Àrea: 

Carles Fernández Pérez

Persona de contacte: 

Carme Rodriguez Rodriguez (rodriguezrc@vallesoriental.cat)

Objecte:

Definir, dissenyar i implementar aquelles Polítiques Públiques que permetin donar resposta a tot allò que els ciutadans ens reclamen en aquests moments de canvis i que encaixa amb la nostra estratègia plasmada al Programa d’Actuació Comarcal (PAC). Per dur a terme aquesta estratègia incorporarem elements de qualitat i innovació a la metodologia de treball.

Funcions:

Dur a terme les línies següents:

a. Polítiques públiques:

Entenem per Política Pública la suma d’activitats dels governs, bé a través d’una actuació directa, bé a través d’agents, en la mesura que tingui influència en la vida de la ciutadania.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • La nostra finalitat principal és el Valor Públic
  • Detecció i adaptació a les necessitats dels ciutadans
  • Estimular il·lusions i anhels dels ciutadans
  • Garantir els serveis
  • Situar l’atenció al ciutadà com una prioritat en el treball
  • Protecció dels més febles
  • No deixar de banda el medi ambient
  • Millorar la qualitat de vida i modernitzar el nostre territori
  • Garantir els serveis
  • Control i seguiment
  • Transparència i avaluació de les Polítiques Públiques
  • Compartir coneixement i treballar transversalment
  • Dotar a l’administració del personal necessari

b. Qualitat i millora institucional:

Les actuacions de millora de les administracions públiques se centren prioritàriament en tres àmbits, simultàniament:

  • L’eficiència dels processos
  • La interacció amb les persones usuàries dels serveis, que comporta un reforçament  dels valors de transparència, participació i accessibilitat.
  • La millora contínua i innovació

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Administració de qualitat
  • Acompanyament i assessorament: bon tracte
  • Empatia i proximitat amb els ciutadans
  • Agilitat en la millora
  • Accessibilitat en sentit ampli
  • Millorar l’atenció al ciutadà
  • Millora dels espais
  • Coordinació entre administracions i actualització de la informació que disposem
  • Redissenyar un model d’organització de la institució
  • Gestió més eficient i eficaç
  • Tràmits fàcils i clars, menys burocràcia: treballar models genèrics d’instància

c. Cultura organitzativa:

La cultura organitzativa són uns conjunts de valors, símbols i rituals compartits pels integrants d’una determinada empresa que descriu la manera com es fan les coses en una organització per solucionar problemes interns i les relacions amb els clients i proveïdors de l’entorn.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Compromís, exemplaritat i claredat
  • Difusió i comunicació externa d’allò que fem
  • Fer més entenedors els criteris d’accés als serveis
  • Transparència
  • Millorar la web
  • Exercir lideratge comarcal
  • Imparcialitat, equitat i honestedat
  • RSC i Ètica corporativa
  • Millorar la comunicació interna
  • Participació dels treballadors
  • Cohesió

d. Innovació:

La innovació consisteix en introduir novetat en quelcom. El terme innovació pot referir-se tant al resultat com a l’acció de crear aquest resultat. Pot consistir en canvis petits que augmenten les prestacions o capacitats (innovació incremental) o en canvis fonamentals (innovació radical). La innovació genera major productivitat i satisfacció de necessitats dels seus usuaris. És un element bàsic en el progrés econòmic i en la gestió empresarial.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Innovació a tot allò que fa la nostra organització
  • Gestió electrònica d’expedients
  • Millora de les eines tecnològiques
  • Millora de l’administració electrònica

Persones usuàries:

  • Consell Comarcal del Vallès Oriental
  • Ciutadania del Vallès Oriental
  • Ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental

 

Consell Comarcal del Vallès Oriental

Carrer Miquel Ricomà, 46 - 08401 Granollers - Barcelona
Telèfon: 938600700
Fax: 93 879 04 44
Adreça electrònica: ccvo@vallesoriental.cat
Lloc web: www.vallesoriental.cat
Horari:  
De dilluns a divendres, 8:30-14.00 h i dimecres 16:00-18:00 h, tret període de jornada intensiva (entre primer dilluns de juny i segon divendres de setembre, del penúltim dilluns de desembre a segon dilluns de gener i vacances escolars de setmana santa)
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 27.03.2024 | 13:42