L’Oficina Comarcal de Consum ha rebut només el mes d’abril 90 reclamacions, una diferència que destaca respecte a les 33 que hi va haver el mes d'abril de l'any 2019. Això representa un augment, respecte el mateix període de l'any anterior, d'un 272 % (3 vegades més). D’aquestes reclamacions, més de la meitat, el 51%, estan relacionades amb el coronavirus.
Actualment hi ha 144 reclamacions en curs. Pràcticament la meitat –el 48%- estan relacionades amb viatges- seguida del 30% de transport aeri i el 18% de centres esportius.
Pel que fa a les consultes, des de l’inici de l’estat d’alarma l’augment respecte a l’any passat ha estat d’un 47% -en el mateix període de l'any 2019, es van atendre 81 consultes. En total, des del 15 de març al 30 d’abril, s’han atès 128 consultes, de les quals el 80% estan relacionades amb el coronavirus.
La temàtica que més destaca és sobre transport aeri (58%), seguit de viatges (34%), centres docents (16%) i centres esportius (10%).
Les consultes tracten bàsicament sobre els drets de les persones consumidores i com presentar una reclamació. Els consumidors s’estan trobant amb dificultats per posar-se en contacte amb les empreses i per arribar a un acord per solucionar els problemes que tenen. Segons es desprèn de les consultes rebudes, les empreses intenten oferir ajornament del servei, vals o descomptes, però el consumidor vol la devolució dels diners pagats ja que temen la possibilitat que les empreses ja no estiguin obertes després del confinament.
Cal destacar l’absència de consultes sobre telefonia (només una) i subministraments bàsics (cap) que eren les consultes més nombroses abans del coronavirus.
L’Oficina Comarcal de Consum, tot i estar tancada de manera presencial, està prestant el servei telemàtic i telefònic durant el confinament per poder atendre les consultes i reclamacions derivades, en bona mesura, de la situació d’emergència sanitària.