El servei de Turisme del Consell Comarcal del Vallès Oriental va estar present a la presentació de la nova estratègia per a la promoció del turisme cultural que va tenir lloc divendres 10 de febrer, a l’auditori de La Pedrera, davant l’assistència d’uns 250 professionals d’empreses i entitats del sector turístic català. L’objectiu principal d’aquesta estratègia és captar turistes atrets per la cultura i posicionar Catalunya com a destinació de referència d’aquest segment.
L’Agència Catalana de Turisme basarà aquesta estratègia en cinc programes de treball: Arts i Cultura, Ciutats amb caràcter, Pobles amb encant, Viles marineres i Rutes de Catalunya. Poden formar part d’aquests grups de treball: empreses i espais per a la pràctica d’activitats culturals; rutes i xarxes territorials de cultura i turisme; allotjaments culturals; agències de viatges receptives que comercialitzin paquets de turisme cultural; ciutats i pobles amb un determinat volum de població i amb un caràcter i atractiu marcats des del punt de vista històric, cultural, enogastronòmic, arquitectònic, artístic, creatiu...
Aquesta nova estratègia estarà orientada a la demanda i apostarà per la innovació i el màrqueting online, per basar-se en un profund coneixement dels mercats i buscar una clara orientació a resultats.
Millorar la coordinació públic privada, oferir plataformes de promoció i comercialització a les empreses adherides als programes de treball i apropar als visitants a una part de les tradicions, oficis, cultura, història i identitat territorial de Catalunya, són alguns dels objectius que es volen aconseguir amb aquesta nova estratègia.