El passat dimecres 20 de febrer, es va celebrar la Comissió Executiva de la Taula Vallès Oriental Avança. La jornada, que va tenir lloc a Can Ribas, Centre de Recursos Agraris de les Franqueses del Vallès, va servir per validar el document d’objectius i línies estratègiques del Pla i recollir les aportacions dels membres de la comissió.
En total, el Pla identifica set grans objectius estratègics:
Així mateix, es defineixen 6 Línies estratègiques en matèria de desenvolupament local i l’ocupació. Cadascuna d’aquestes línies estratègiques estarà formada per diferents programes i projectes d’actuació. Tot i que la relació de programes és susceptible de modificar-se al llarg de la fase 3 de projectes d’actuació, la Comissió tècnica ha aprovat la següent proposta estratègica:
LE 1. La formació, clau per l’ocupació, inclusió i el desenvolupament
Potenciar la formació professional i universitària i el valor de la formació contínua per generar oportunitats al territori i preparar nous talents.
LE 2. Tecnologia, coneixement i innovació
Aconseguir un model de creixement econòmic fonamentat en el coneixement, la tecnologia i l’impuls de la innovació que sigui sostenible, integrat i socialment col·laboratiu.
LE 3. El Vallès Oriental, pol industrial de referència
Reindustrialitzar la comarca fixant l’activitat industrial, enfortint la seva gran diversificació, preparant el territori i les seves infraestructures per atendre les necessitats actuals i futures, així com treballant per generar sinèrgies amb altres territoris i fomentar projectes conjunts de dinamització.
LE 4. Territori accessible, connectat i sostenible
Fomentar la mobilitat sostenible i millorar la multimodalitat del transport de tal manera que faciliti la connexió de les persones; el seva fàcil accés als diferents nodes econòmics, així com garantir una adequada interconnexió amb els municipis, els seus valors i atractius.
LE 5. Suport al teixit empresarial i a l’emprenedoria
La comarca és un territori d’oportunitats i l’espai idoni per acollir noves empreses. El Vallès Oriental és un enclavament de serveis de promoció empresarial i suport a l’emprenedor que necessita atreure nous capitals econòmics i humans, fomentar la cooperació i projectar-se en nous mercats.
LE 6. Promoció del Vallès Oriental
Crear una estratègia de promoció i de generació de marca susceptible de ser aplicada als productes i serveis en els que intervenen la innovació i el talent de la comarca. La creació d’una imatge de marca territorial permetrà associar l’esperit industrial, la innovació, els espais d’oportunitats i la qualitat de vida d’un territori com a factors de competitivitat i diferenciació. En definitiva busca posar en valor el territori per a la captació d’empreses i grups d’inversió, retenció de les inversions existents, fixant la població i atraient nous perfils.
En les properes setmanes la proposta de document d’estratègia es presentarà al plenari de la Taula Vallès Avança per ser validat de forma definitiva i poder iniciar, d’aquesta forma, els grups de treball de la tercera i darrera fase del Pla: la definició de propostes d’actuació.
Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.