Durant el primer semestre de 2022, les reclamacions relacionades amb els serveis d’electricitat, aigua i gas s’han incrementat un 120,69% respecte el mateix període de l’any passat, i han passat de 58 a 128. Així es desprèn de les dades corresponents al primer semestre de 2022 de l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal.
D’aquesta manera, els serveis energètics passen a ser el sector amb més reclamacions i se situen per davant de les telecomunicacions i internet, que es mantenen, però, com el segon sector amb més reclamacions, però amb una caiguda interanual del 50% (de 116 el 1S de 2021 a 58 el 2022).
Es detecta, també, un augment de les reclamacions dels Serveis Financers, sobretot relacionats amb fraus i operacions no sol·licitades per la persona consumidora, que s’incrementa un 69,70%.
L’Oficina ha gestionat 1.145 expedients el primer semestre de 2022, la qual cosa representa un augment respecte al mateix període de l’any passat del 8,22%. Del total d’expedients, 431 són reclamacions, que baixen un 4,65% respecte l’any passat. Les consultes arriben a les 204 -s’han incrementat un 29,11%-.
Dels expedients que arriben a la fase de mediació, se n’han resolt amb acord el 47,20%, amb una variació interanual del 66,67%.
L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.
L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.