“Apropa’t i viu” és el nom de la nova campanya de promoció turística del Vallès Oriental, que té com a eix central el turisme de proximitat i vol donar a conèixer la singularitat i diversitat dels municipis de la comarca a través d’una cançó, 40 vídeos, 2 tanques publicitàries, accions a xarxes socials i publicitat en mitjans online i offline.
El compositor Dani Vega (http://danivega.net/), membre de la banda Mishima, ha sigut l’encarregat de la creació de la peça que és el fil conductor dels diferents vídeos. La cançó, de to vitalista i alegre, convida a gaudir de les coses que tens a prop teu i visitar el Vallès Oriental.
Un dels pilars de la campanya és l’enregistrament de vídeos que mostren alguns dels recursos dels municipis. L’objectiu és fer un petit tast del que els visitants i turistes es trobaran quan visitin les poblacions del Vallès Oriental. En total són 40 vídeos, un per cada municipi de la comarca i un vídeo general, que presenta la comarca.
Una altra de les peces són dues tanques publicitàries. Degut a la situació d’excepcionalitat que estem vivint, el turisme de proximitat pren una especial rellevància, així com els viatges en cotxe amb familiars i amics. Per aquest motiu, s’ha volgut dur a terme una acció de gran visibilitat amb la contractació de dues tanques publicitàries. Una d’elles ubicada a l’AP-7 km.89,1 a Maçanet de la Selva, per impactar en el turisme provinent de França i comarques gironines i una altra tanca a la C-31 km. 215,8 a Montgat per captar l’atenció dels visitants provinents de Barcelona i el Maresme. Totes dues vies de comunicació són dos grans eixos que compten amb un gran volum de vehicles durant tot l’any.
Els perfils de les Xarxes Socials de TurismeVallès seran un dels canals on es farà difusió de la nova campanya. També es durà a terme publicitat en mitjans online i offline.
La presentació de la campanya es va fer ahir al vespre al Balneari Termes Victòria de Caldes de Montbui i va comptar amb la presència del president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, el conseller de Turisme, Àlex Valiente, la regidora de Turisme de Caldes de Montbui, Carme Germà, representants del sector turístic públic i privat de la comarca i el compositor de la cançó, Dani Vega, que va animar a què tothom comparteixi la cançó a les xarxes socials.
El president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, va posar de manifest el fet que el sector del turisme i la restauració és dels que ho està passant pitjor amb la pandèmia, i va comentar que “com a Consell Comarcal no podem ser espectadors i hem de ser part activa i posar-nos al costat dels municipis i de les accions públiques i privades per donar força al nostre territori”. “El Vallès Oriental és un diamant i l’hem de treballar. És un tema de responsabilitat de tots, sector públic i privat, i com a Consell Comarcal hem de ser bastida per estar al costat de l’empresari i del sector públic”, va afegir.
Per la seva part, el conseller de Turisme, Àlex Valiente, va comentar que el Consell Comarcal “hem estat treballant per a què quan s’acabessin les restriccions, sortir enfortits”, i ha destacat que amb la crisi de la pandèmia “els nostres hotels s’han adaptat a les noves realitats davant la nova demanda”. I va fer una crida a fer servir les terrasses dels hotels aquest estiu.
Per la regidora de Caldes de Montbui, Carme Germà, “el futur del turisme passa per col·laborar entre tots i fer coses junts, que sempre és millor que anar cadascú pel seu compte”.
El representant de l’associació HVO, Enric Gisbert, va destacar que “ha costat molts anys conscienciar tothom de què el turisme representa un tros del pastís de l’economia de la comarca” i va posar en valor la implicació de l’administració pública en campanyes de promoció turística.