L’Oficina comarcal d’Habitatge ha experimentat el 2020 un fort increment en l’atenció i assessorament a la ciutadana, així com les tramitacions relacionades amb l’àmbit social, seguint ja la tendència de l’any 2019.
Concretament, pel que fa a l’atenció i assessorament, tot i que des del 14 de març de 2020 fins a l’1 de juny de 2020 la seu del Consell comarcal va romandre tancada, s’han dut a terme 10.102 atencions –telefòniques, per e-mail o presencials amb cita prèvia-, davant les 8.776 de l’any 2019, la qual cosa representa un increment del 15’11%, i una mitjana de prop de 28 atencions diàries.
Pel que fa a les sol·licituds d’ajuts al lloguer procedents de les diferents convocatòries de la Generalitat destinades a afrontar despeses de lloguer de l’habitatge habitual, s’han tramitat 2.028 (un increment del 8,30%). Un cop justificats tots els rebuts, es traduirà en un import de 2.041.508,13 €.
Les tramitacions del Servei d’intermediació hipotecària (OFIDEUTE/SIDH) han passat de 96 a 114, la qual cosa es tradueix en un augment d’un 19 % respecte al 2019.
També ha augmentat de forma considerable la gestió sobre les cèdules d’habitabilitat (tràmits d’àmbit tècnic) gestionades des de l’Oficina d’habitatge (cèdules de primera i segona ocupació, i duplicats). Concretament l’activitat ha augmentat un 13,80 %, i ha passat de 377 gestionades el 2019 a 429 durant el 2020.
Aquestes xifres es poden consultar en profunditat en la memòria de l’Oficina corresponent a l’any 2020, de la qual es va donar compte en el darrer Ple.