11 aerolínies sancionades per queixes dels consumidors

Dimecres, 23 de gener de 2019

L’any passat, l’OCIC va fer un recordatori dels drets dels clients pel que fa a la cancel·lació de vols, així com un avís per les vagues de pilots

L’Oficina Comarcal d’Informació a les persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana del Consum. Precisament la directora de l'ACC, Elisabeth Abad, és qui ha comunicat les sancions a les 11 companyies aèries en els darrers tres anys (2016, 2017 i 2018) que han comportat el pagament d’un total de 533.040 euros.

Els motius principals de les sancions són l'existència de clàusules i pràctiques abusives, l'incompliment de les obligacions d'atenció als consumidors, la negativa o resistència a subministrar dades, i d'altres infraccions relatives a la documentació i la informació adreçada a les persones consumidores. Pots trobar més informació aquí.

Saps com reclamar? 

Si com a consumidors vols realitzar alguna queixa o reclamació de consum et pots posar en contacte amb l’OCIC, que atén les persones consumidores d'aquells municipis que no tenen Oficina Municipal (OMIC) pròpia. Els municipis que disposen d'OMIC són els següents:

Caldes de MontbuiCanovellesCardedeuGranollersLa GarrigaLa LlagostaLes Franqueses del Vallès, Lliçà d'AmuntLlinars del VallèsMollet del VallèsMontmelóMontornèsParets del VallèsSant CeloniSant Fost de Campsentelles

Per a la resta de municipis del Vallès Oriental, pots contactar amb l’OCIC al telèfon: 93 860 07 01 o bé 93 860 07 00 (ext. 202) i demanar hora de visita (horari d'atenció al públic: dimecres i dijous de 10h a 14h).

Darrera actualització: 24.01.2019 | 09:42